Verschil tussen common rail (CR)
en pompverstuiver (PV)
Relevant voor bepaalde modelseries met 2.0 TDI motor van VW AG
In sommige modelseries van Audi, Seat, Skoda en VW met een 2.0 TDI-motor wordt zowel de CR- als de PD-technologie toegepast.
De hard- en software van chiptuning van RaceChip is speciaal afgestemd op de desbetreffende injectietechnologie. Wanneer uw auto in de onderstaande lijst met desbetreffende modellen staat (bij alle andere modellen wordt in de 2.0 TDI slechts van een technologie gebruikgemaakt), is het belangrijk dat u bepaalt welke injectietechnologie in uw auto is ingebouwd alvorens het desbetreffende chiptuningproduct te kiezen. Daarom vindt u bij de betreffende modellen de toevoeging "CR" of "PD" na de motorcode.
Vermogen | Desbetreffende modelseries: | Motorkenletters common rail (CR) | Motorkenletters pompverstuiver (PD) |
---|---|---|---|
100kW (136pk) |
Audi: A3 (8P), A6 (C6) VW: Golf Plus, Jetta V, Passat B6 |
CAGB, CBAA, CFFA | AZV, BMA, BNA, BRF |
103kW (140pk) |
Audi: A3 (8P) Seat: Altea (5P) Skoda: Octavia (1Z), Superb (3T) VW: Caddy (2K, 2C), Eos (1F), Golf V, Golf VI, Jetta V, Passat B6, Touran (1T) |
CBAB, CBDB, CFFB, CFHC, CJAA, CLCB, CLJA |
BKD, BKP, BMM, BMP |
Wanneer uw auto in de lijst staat en u weet niet zeker of het om de CR- of PD-versie gaat, volg dan gewoon een van de hieronder beschreven stappen om CR en PD te identificeren.
Identificatie via de motorkenletters:
De PD-versie bestaat uit 3 motorkenletters, de CR-versie uit 4 motorkenletters. De motorkenletters vindt u bijvoorbeeld op het datablad van uw serviceboekje of op de gegevenssticker in de motorruimte.
Identificatie aan de hand van de foto's van de motor voor CR en PD:
Common rail (CR)
Pompverstuivermotor (PD)
Identificatie door onze klantenservice:
Wanneer de beschreven stappen u niet verder helpen, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder. Contact